Tuesday, June 24, 2008

The Day Kevin Zahri replied my e-mail

ahaks.poyo tak?

iyer,i stumbled to his blog while blog hopping ( i told you, my current job are so free,more like to just standby when the big earthquake will happen,so..i need something to kill my time kan?,but bengkek jugak lah semalam,time aku nak balik tuh lah time tu lah application yg critical tuh nak down,boleh??!!)

so i found his blog.very informative and lotss of " leading healthier life " kind of things la..dia kan celebrity fitness mahh.Yang lagi best tuh,dia tulis rojak-rojak Malay + English ..aku ingat dia tak pandai Malay,rupa-rupanyaa..sangatlah pandai nyerrr...Ramai lah pulak yang send dia e-mail,comment kat blog dia mintak advise bagai kan,yang mainly adalah .."kevin,macam mana nak turunkan berat badan "..gitteww.so,i pon nak ler advise jugakkan from the expert.kekekkeke.so ,i pon e-mail lah dia..wakakakakkaa.Dia telah me reply seperti di bawah ittewww..

"""so,soalannya,,..MAMPUkah aku untuks membayar consulting fee dia??!!
erkkkk...
Maybe,aku pi kedai beli buku dia jerlah..a lot more cheaper agaknya...kekekkekekeke.

or maybe, aku should e-mail Oprah jer lah.Dia kan banyak tips2x gini.hikss.
"""

----------------------------------------------------------------------------
From: Kevin Zahri <kz@kevinzahri.com>Date: Jun 23, 2008 6:34 PM
Subject: RE: A Message from Nora Sakura on kevinzahri.comTo: norasakura@gmail.com
Hello Nora,

Thanks for your message and feedback. Appreciate it that you and others enjoy my little blog.

Anyhow..weight loss is not something I can simply explain with just a few lines but I promise you this: it is not as difficult as people think. Its about knowledge and realistic goal setting.

So yeah, my book(s) (eng/malay) should be available in Singapore's major bookstores.

FYI, I will be coming down to Singapore @ the end of July so if you'd like you can schedule a 1:1 session with me there.

Best Regards and good luck!

Kevin Zahri

kevinzahri.com
Health & Fitness Speaker Writer Web
Tel: 603-42705250
Fax: 603-42707900
e-mail:
kz@kevinzahri.com("24 Questions with Kevin Zahri" Health/Wellness Seminar. Click here for more info)
(
Fitness247thebook.com - everything about my books "Fitness 24/7" & "Cergas 24/7")


From: Kevin Zahri [mailto:
kz@kevinzahri.com] Sent: Monday, 23 June, 2008 6:28 PMTo: kz@kevinzahri.comSubject: A Message from Nora Sakura on kevinzahri.com

a form has been submitted on June 23, 2008, via: /blog/contact-me/ [IP
147.114.249.109]
Your Name
Nora Sakura
Email
norasakura@gmail.com
Website
http://nota2jalanan.blogspot.com
Message
Encik Kevin... Plssss..help me!!.... Tolong lahh..(haha..merayu ni..hiks) I am 150cm tall,with 60kg weight!!! sangat berat kan.macam 6 guni beras 10 kilo kan....erk.I stumble upon your blog(while blog hopping) ,and I saw lots people seek advise from you.Very informative,..If I were in KL,I would love to have 1:1 with you to get some advise to solve my OVER BERAT problem
nih.Isk.So,..ok lah...straight to the point,I need you advise.I am now trying to reduce weight 5kilo( target yang agak logik sikit..)but always berhenti tengah jalan..tak cukup determination?..tak cukup focus?....so now cuba larik 4km satu hari,which is good,berpeluh sakan,try to eat healthier food..but I know..tak minggu depa,lusa ker..my semangat will down again..so Doc kevin,please pelase pelase..cuba bagi saya semangat sikit,macam mana nak lebih determien and dapat berat badan idaman..( I will definetely go to book store to get your book,but is it sell in Singapore?) ...so Kevin...advise please...helppp....( merayu ni..haha).. anyway..nice blog /informative..

4 comments:

  1. hehehe ...pilah 1:1 with him...

    ReplyDelete
  2. azibam..
    ko hengat mak mampu nak bayor consulting fee dia?..hehehhee..
    tapikan..manalah tahu ek,kot2x orang hensem advise,terus jadik bersemangat hingga akhir. hehehehhe!siap nak kena contact Oprah lagik tuh..hahaha.

    ReplyDelete
  3. kalau nak jadik kurus kena hire personal instructor hensem ke?..kalau macam tu semua lelaki hensem kat malaysia ni takde problem lah nak carik keje...kat Malaysia ramai perempuan gemuk...so kalau lelaki2 hensem tuh dpt jadik instructor kpd 10 pompuan gemuk pun ok...satu kepala charge sebulan 1000. kalau seploh org??

    ReplyDelete
  4. masalahnyaa..lelaki hensem ni memang dah tak susah carik kerja maaa..apa ke heyy nya dia orang semua nak jadik personal trainer nyer nyahhh oiiii..

    ReplyDelete