i THINK...
I HAD ENOUGH ( !!) working in the bank environment.
**i strongglyyy think, in a house - a spouse , 1 of them banker/work in bank is enough.if both work in bank..tak gila ker???when i told this to Mr B ( Mr Banker, he laugh!..erghh).So, i told him, i am going to quit bank anytime soon.**yerlah tuh.tapi...tak ker nampak aku ni macam lemahhh jer di mata dia???.aku adalah pengalah??eiiiiiiiii.when can I have stress-free life?I wonder how Mr B can handle those?I am not a banker,i just happen to work here and yet aku yg nak gila..boleh????
i remember last time,when I make a round on G0ldm@n S@chs trading floor in Tokyo office ,I could see...most of trader have a stack of pill ,medicine,god- knows -what- prescription on their table + each of them have their Ferrari/lamborgini photo on their trading desk.huhhhhh!!And I not even own a kancil!!!rasa kuli gilaaaa..and mak berdoa jer nyahhh,supaya aku tak kena lempar dengan monitor ker,keyboard ker( i saw a lady's trader ,menghempas keyboard dia!!sbb bloomberg dia tak jalan..sipi jer mak kena lempar nyahhh..)
No wonder they have the best facility ..they have their own Starbucks Coffee outlet on the floor ok !!!!!BIG ONE !!!For everyone to CHILL ...So, in a day,I make minimum 2 trip ..hahahah!Aku pulak yg overrrrrrrr.Begitu stress yer...hehehhehehe.kehkehkeh.ahhhh..those days..i missed Hara,Mr calculator , Hashimoto, Shawn,Jason..on lunch time, we used to go to this one Italiano restaurant ,near to Ropponggi hills ,where we could eat boleh-makan-sampai-pengsan buffet of pizza + salad+yummy desert..or this one korean serve MEE PEDAS+PANAS..(ohh..of course mak charge kat company mak lah kannn..ko hengat mak kaya benorrr hari hari makan kat restoran kat Ropponggi Hills tuh noks!!...)
God knows hows the stress are( !!).i am not going to ramble bout this here.but..GOD KNOWS !!!
on sunny/uglier note,they changed the UGLY bby to the new model-sleek(sunny..or else, aku penat menjawab soalan org "hahh????apa nih???sabun buku??.berus basuh??.hodohhh nya??..apakah????)..AND..i am on standby this weekend.chikusho.tapi,demi sesuap nasi, kena ikhlas.
i wished , i could just quit, and open my char koew tiaw stall..or just open gerai air oren...air kelapa..air manggo..air laichiii...abc......
Friday, August 14, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

aah. teringat aku zaman IT support kat bank dulu. stress aah bila nampak no. traders yg called. bak kata recruitment agent aku dulu, if u could support traders u could support anyone! but tobat aku tak nak masuk bank lagi! :-P
ReplyDeleteaku gerenti kalau kau start gerai kuey teow boleh laku punya. aku akan paksa Imran tulis review on all Japanese websites and guide books kasi pelancong Jepun kerumun sana! :-P
coy,
ReplyDeleteohhhhh..gue sudah hampir gilakkk ini.kehkehkeh.kalo traderrr, sampai la ni aku seram..narenai lahhh....
aku rasa,bila aku dah keluar, i will never comeback kot!!
now bertahan sikit, nak dptkan modal "char koew tiaw" nyerr...
babe, kenapa kau google reader aku nampak post kau pasal sandal kena tax tu tapi kat sini takde? baru ingat nak komen...
ReplyDelete