Saturday, March 06, 2010

Kalau ini lah destinasi ku....errr...or is this my destiny?

tooootttt!!!..troooottt!..kringggg!..kringggg...!!(Friday)

Edwin : Noraaaaa...sabtu you tak kerja kan?
Aku : Takkkkk.... *suara keletihan baru balik dari Nusa Jaya ( 2 kali trip!!!gila ah!)
Edwin: boleh tolong saya tak?..
Aku: Apaaaaaa tolong?...apa mauuuuu???**suara separa pengsan..
Edwin: Bawak trip masuk Singapore esok...can?Orang government..kementerian dot dot dot punya trip larrrr..
Aku: Haaaaaaaaaa???...eeeeee...I kalo hari minggu ahhh, tambak Johor pon I tak mau tengok laaaarrr..tak mauuuuuuu.....
Edwin : Pleaseeeeeee...I mau melayuuu punya guide..You okkkk maaaaa..
Aku : Puyauuuuuuu..puyauuuuu...You cuba cari orang lain laaaarrrr...
Edwin : Pleaseeeeeeee, I bayar you double larrr.....
Aku : Tak nakkkk....Tak mauuuuuuuuuuuu.Ahad nak kena pergi program Homestay kat Gunung Pulaiii laaagiii..
( yarooobiiiiiiii, Jumaat 2 trip pusing, Ahad trip Gunung Pulai , Sabtu pon aku kenaaaaa bawak trip kah???Singapore somemore????!!!!)

Edwin: pleaseeeeeee, pleaseeee noraaaaaa....tolong sayaaaa...
Aku : I tak mauuuuuuuuu.....
Edwin : Noraaaa..pleaseeee..kita kawan maaaaa....I bayar double laaa.......
AKu : Grrrrrrrrrrrrrrrrr..Laupannn....Its not about money...
Edwin: tolong saya amoiiiii...guide lain semua tak free..pleaseeeeeeee...pleasee..
Aku : OK lah..oklahh.......you punya pasal...kawan punya pasalllll....
Edwin : Xie xie ni......
AKu : okkkkkkkkkkk...***pasang jam loceng...tidor mati.

I woke up in the morning, 6.30AM.

Don't know what to expect...

..and done.at 10PM.(thank you to the traffic jammed,caused by the Chinggei festival).

I am back now...one piece, safe and sound, and my customer happy.

How I did?Only god knows.But...it was priceless experience...

Ok..i really really wants to memo down this experienceeee...
But now, I have to sleep...tomorrow, japanese homestay tour...wish me luck !

No comments:

Post a Comment