Tuesday, June 03, 2008

Food di jalanananku....

well,

ada teman-teman yang tanya, .."eh Nora,nama blog ko kan Nota Nota jalanan,butlah travelogue ka..anything u see on the road ka....macam blog ko yang lama dulu duluk..."

Hmmmmmm....


What i see on the road?.. hmm...lets start with FOOD..something that I eat on the road..and I missed it.


This is gerai jaga-bata ( jagaimo-butter) OR,dalam bahasa kita,kentang butter.THis taken at Asakusa.Yummy u knowww..


Tendon ( fish on the rice with japanese soy souce),taken few weeks back, near Asakusa,I had this with Satok0..one of 3 famous shop for this in that area..




oh..I loveeeeeee "agedashi doufu",tofuu..tauhuuu lah..VERY yummy!.
Ohhh...Tempura..I had this at Narita Airport. burpppp!!!Its free because, my flight was delay ,and SQ gave me 2000 yen meal coupon.
ODENg!!!..sesuwaaai makan waktu sejuk-sejuk gituh.makcik penjual ni sukaa benor aku ngambik gambornyerrr,yang sorang lagi larik lah pulak.!!this near the apartment,azabujyuban.
Age manju !!!luar kari kari,dalam yummy yummy (luar krsipy,dalam sangatttttt yummyyy!!!)seriously!!!!!!!!Again, at Asakusa..you shouldn't miss this!!! seketul 50 yen.


Unagi!!..Eel!!,this is what I had.... BIG portion!!!
This was what Mr Calculator had..2 layers!!of unagi..
We addicted to this shop,accross road jer from Ropponggi Hills,this ie my 3rd time here?Was here on last summer too!Our fav makan place for unagi..its one of famous unagi in Tokyo.
tak menyabor dia makan..nampak dok?
Takoyaki!!!...haaaa....baru betol betol takoyaki !!!!, I bought one set,(6 bijik),its hugee lah,i can only finish 3. gila tako!!
Marinara spaghety!!!..the resto name was Sweet Garden..For some reason, i like japanese spaghety ..they way they cook?..taste?... i wanttt somemoreeeee!
THis bread came from near the apartment..famous gituh,ramai orang beratur nak beli this MILK BREAD..miruku pang.
scallops anyone..?bila musim,ianya sangat murah dan segarr..hidop lagik tau nih masa aku beli..,I boh pepper,salf,campak dalam oven..oh..arwah dah ler dia..siap!..ohhhh...
reik0 tanya aku,"eh nora,beranii ko beli benda nih!?"..musykil plak aku ngan soalan dia, bukan aku beli ikan jerung yer dak??
this strange desert?..nampak tak yang merah tengah2x tuh,pinkish..that is bunga SAKURA!!..real one,desert ni only available during sakura season.springg gituh...

Green Tea ice-creammm..

Last but not least, ONIGIRI and potato salad.I tried to make them ,but,teh taste not the same lah..ohhhhhh........i want onigiriiiiiiiiiiiii,with shake/tsuna-mayo filling pleaseeeee..


6 comments:

  1. Chik Nora, Kau baik duduk singapore. Duduk sini cam celaka.... ba alif ba ya pun ada..
    Hari ni petrol naik 40%, letric pun 18%, Pakai basikal kot..or jalan kaki cam ko...opis aku 30Minutes drive.. Lepas ni pakai kipas jer..a/c mahal

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:38 PM

    u finished all foods? big stomach ne. hihik.
    I want Ageman(fried red bean bun) in Asakusa !!!!!!

    ReplyDelete
  3. azibam,
    sadisnyaaa negaraku malaysia.kesian golongan pertengahan dan berpendapatan rendah..inflation reallyyyy HIGH !!

    ReplyDelete
  4. sagami,

    oishikatta yo...!!....

    i like themmmmm!!

    ReplyDelete
  5. o my god.....so sedap! i love japanese food.

    ok,time for sushi.

    ReplyDelete
  6. raine,
    memang SO SEDAP !!
    but ironic, i dun really like sushi..HAHAHHAA.

    ReplyDelete